RAJDY GÓRSKIE

WYJAZDY W ROKU 2017

30.09.2017 Ostrężnik – Złoty Potok

Po raz kolejny ruszyliśmy na Jurę Krakowsko – Częstochowską. Tym razem, w piękny sobotni dzień, oglądaliśmy „ruiny” (a raczej to, co z nich pozostało) w Ostrężniku. Potem, spacerowym krokiem, podziwiając wapienne ostańce zawędrowaliśmy nad staw „Amerykan” w Złotym Potoku. Po drodze zaglądnęliśmy do dwóch jaskiń. Na miejscu, w nagrodę za wysiłek , każdy zjadł to, na co miał ochotę: gofry, frytki, zapiekanki, a nawet pstrągi. Wyprawa zakończyła się marszem w drogę powrotną na parking przy Ostrężniku, a potem do domku. Szczęśliwi i zadowoleni przyjechaliśmy do Łazisk.

7.10.2017 Słowianka

Tydzień później wyjechaliśmy w Beskid Żywiecki. Pogoda nie była zachęcająca. W okolicach Żywca powitała nas ściana deszczu, ale już podczas wędrówki nie padało, a momentami nawet świeciło słoneczko. W lasach dookoła rosło pełno grzybów, więc „łowy” były udane. Ze względu na pogodę wybraliśmy krótszą trasę. Uśmiechy na naszych twarzach i pytania o termin następnego wyjazdu, świadczą o tym, że było jak zwykle świetnie.

XVIII Złaz Górski Szkół Zaprzyjaźnionych

W sobotę 10 czerwca nasi wytrawni wędrowcy pod opieką pań: Barbary Erkier i Ilony Rajnogi wyruszyli zdobywać góry.
Tym razem pojechali w Beskid Żywiecki wdrapywać się na Rysiankę. Pogoda dopisała, w słoneczku zdobyliśmy szczyt, a na szczycie … załamanie pogody – mgła, chmury, zimno a za chwilę deszcz, który już nas nie opuścił aż do autobusu. Mokre mieliśmy wszystko – dosłownie. Ale humory dopisywały, mało kto marudził, za to wszyscy czekają na wrzesień i następny wypad.

JAWORZYNKA

13 maja (w sobotę) zapaleńcy wybrali się po raz pierwszy w tym roku w góry.
Pojechaliśmy do Jaworzynki, żeby najpierw zobaczyć Trójstyk czyli miejsce gdzie stykają się granice
Polski, Czech i Słowacji. Potem poszliśmy zobaczyć nowy most, a następnie powędrowaliśmy na metę.
Tam zjedliśmy pyszny żurek, wzięliśmy udział w różnych konkurencjach, poszaleliśmy na placu zabaw
– bo słoneczko pięknie świeciło. Ale wszystko co dobre szybko się kończy i … pojechaliśmy do domu.
Wszyscy z niecierpliwością oczekujemy na następny wyjazd – 10 czerwca.

Pustynia Błędowska - zlot (10 października 2016)

11.06.16 - rajd PTTK - Istebna

Bendoszka
Wielka Racza
Barania Góra
Międzybrodzie Bialskie

13.06.2015 - III Zlot Odkrywców
Jury Krakowsko - Częstochowskiej - SMOLEŃ

Zdjęcia...
13 czerwca grupa zapaleńców z SP6, G3 i SP1 postanowiła spędzić upalną sobotę na Jurze Krakowsko - Częstochowskiej. Tym razem postanowiliśmy zdobyć ruiny zamku w Smoleniu. Urozmaicona trasa wiodła leśnymi ostępami wśród malowniczych skał, a na końcu czekały na nas czarujące ruiny. Kolejny raz wspólne spędzanie wolnego czasu pod czujnym okiem opiekunów, na łonie przyrody, okazało się przyjemnością. Pojawiły się pytania o kolejny wypad i smutek, że w tym roku szkolnym to już koniec. Następne wyjazdy we wrześniu.

25.04.2015 - XIV Złaz Górski Szkół Zaprzyjaźnionych
HALA LIPOWSKA

W sobotę 30 maja zapaleńcy powędrowali w góry na kolejny rajd górski organizowany przez PTTK o/Mikołów.
Celem było Międzybrodzie Bialskie. Aby tam dotrzeć należało najpierw dostać się na Przegibek,
potem przez Magurkę zdobyć Czupel (najwyższy szczyt Beskidu Małego) i już można schodzić w dół.
A na mecie…. zawody sportowe, konkurs wiedzowy, grochówka i kiełbaska z grilla. Głodomory kupiły sobie jeszcze pizzę,
a na deser w cukierni po sąsiedzku pyszne lody. Pogoda dopisała: słoneczko świeciło, niebo było błękitne i tylko na mecie
zmoczył nas krótkotrwały aczkolwiek obfity deszczyk. A potem znów słońce.
Przywieźliśmy oczywiście nagrody.
Patryk Zwolenik zdobył I miejsce w Darcie,
a Wiktoria Smykla III miejsce z wiedzy o górach.

Niepokonana była nasza drużyna w przeciąganiu liny.
I miejsce zdobyli Wiktoria Kasjaniuk, Zuzanna Orawska, Kacper Sowa, Damian Letniowski i Patryk Zwolenik.

Gratulujemy!
Zdjęcia...

W sobotę 25 kwietnia uczniowie naszej szkoły pod opieką pań Urszuli Rafy i Ilony Rajnogi zdobyli Halę Lipowską i Rysiankę w Beskidzie Żywieckim. Pogoda dopisała, humory również i nawet śnieg po kolana ich nie popsuł. Piękne widoki, słońce i kwitnące kwiatki wynagrodziły nasze trudy. kolejna wędrówka po górach już 30 maja. Zapraszamy.

W sobotę 4 października nasi uczniowie wzięli udział w XIII Złazie Górskim Szkół Zaprzyjaźnionych. Pogoda i humory dopisały. Meta znajdowała się na Stecówce. Na trasie spotkaliśmy kolarzy górskich, którzy stromymi ścieżkami wjeżdżali pod górkę. Ścigali się na trasie z Istebnej do Istebnej - robili pętlę. Bardzo ich dopingowaliśmy, a oni przybijali nam "piątkę". Po przybyciu na miejsce i krótkim odpoczynku młodzi turyści zmierzyli się w Międzyszkolnym Konkursie Wiedzowym. Tym razem tematem przewodnim był las - z okazji 90-lecia Lasów Państwowych. Poszło nam całkiem nieźle. W drodze powrotnej wiele radości dostarczyły nam błotne przeszkody. Jedni przeszli prawie suchą nogą, inni zamoczyli buty, a niektórym udało się zmoczyć po kolana :).
Następny górski wypad już wiosną. Zapraszamy!

10 maja uczniowie naszej szkoły po raz 12 wzięli udział w Złazie Górskim Szkół Zaprzyjaźnionych
razem ze swoimi koleżankami i kolegami z Łazisk Górnych, Wyr i Gostyni. Tym razem meta
znajdowała się na Magurce Wilkowickiej. Poza rannym deszczykiem cały czas towarzyszyła nam
słoneczna pogoda a i humory dopisywały. Na mecie odbył się Międzyszkolny Konkurs Wiedzy Ekologicznej,
w którym nasze drużyny zajęły 1 i 2 miejsce w kategorii szkół podstawowych.
Następny wyjazd miał odbyć się teraz w sobotę, jednak z powodu pogody został przeniesiony na inny termin.