KLASA V c     r.szk.2017/2018

wych: p. Wioletta Kopiec

Śniadanie wielkanocne

Dnia 06.03.2018roku byliśmy wraz z czterema klasami w kinie. Obejrzeliśmy niezły film pt : ” Czarna Pantera”. Potem mała rozrywka, czyli bowling. Gra była emocjonująca!!! Dotarliśmy też do Muzeum Śląskiego, naprawdę warto było się tam udać. Obejrzeliśmy ciekawe miejsce, które wszystkim polecamy!!! Byliśmy na wystawie stałej „Światło historii. Górny Śląsk na przestrzeni dziejów”, którą udostępniono 26 czerwca 2016 roku podczas Festiwalu Otwarcia nowej siedziby Muzeum Śląskiego, to opowieść o Górnym Śląsku od czasów najdawniejszych do przełomu ustrojowego 1989 roku. Zwiedzający oglądają ją w miejscu dawnej kopalni Katowice, która przez blisko 200 lat była świadkiem i uczestnikiem historii. Wchodząc do symbolicznej przestrzeni kopalni, podążamy szlakiem wytyczonym historią, a tytułowe lux ex Silesia oświetla węzłowe zagadnienia i wydarzenia, które zdeterminowały dzieje Górnego Śląska, które są tam główną ekspozycją.

Na matematycec

Wigilia klasowa
Jeden dzień ... na Olimpie
Lekcja języka polskiego: „Jeden dzień …na Olimpie” obfitowała w piękne stroje mitycznych bóstw. Każdy z uczniów stanął na wysokości zadania i pokazał się z najlepszej strony. Była fajna zabawa!!!i co tu dużo pisać, oby więcej takich prezentacji i uczt.

Wycieczka 01.12.2017 r.

Tego dnia wybraliśmy się na wycieczkę do Muzeum Afrykanistycznego w Olkuszu im. dr Bogdana Szczygła i Bożeny Szczygieł – Gruszyńskiej. Jest to niezwykłe miejsce pełne barw, tajemniczych masek i dźwięków zaklętych w tam- tamach. Zgromadzone tam przedmioty przybliżyły nam życie codzienne , kulturę, tradycje i wierzenia plemion Afryki Zachodniej i Środkowej. Szczególne miejsce zajmują tam przedmioty związane z plemionami: Tauregów, Dogonów, Bambara oraz Buszongo. Po tym, pełnym wrażeń etapie podróży udaliśmy się na warsztaty do miejscowości Bębło, gdzie ozdabialiśmy naszą bombkę bożonarodzeniową. Praca tak nas pochłonęła, że straciliśmy poczucie czasu… Kiedy wszystko dobiegło końca wyruszyliśmy w drogę powrotną do naszych domów.
Mimo zimowej pogody wycieczka się udała…